2009. február 5., csütörtök

Sajtos pogácsa


Hozzávalók:
60 dkg. liszt
25 dkg margarin vagy vaj
25 gr. élesztő (egy csomag fele)
1 dl. langyos tej
1 teáskanál cukor
2 teáskanál só
10-15 dkg. sajt
2 tojássárgája
2-3 dl tejföl
kb. 5 dkg. mandula
Elöször az élesztőt a cukorral és tejjel egy pohárba félretesszük, kistányérral lefedjük. A lisztbe beletesszük a sót, nagylyukú reszelőn belereszeljük a margarint, kislyukun a sajtot, hozzáadjuk a két tojássárgáját, az addig feljött élesztőt a tejjel és kb. 2 dl. tejfölt. Jól összegyúrjuk. Inkább lágy legyen, mint kemény ezért ha kell adjunk még hozzá tejfölt. Mikor jól összegyúrtuk, akkor folpackba csomagolva betesszük a hűtőbe legalább egy órára, de lehet egy éjszakára is. Ebből a mennyiségből két tepsi pogácsa lesz. Én kicsiket szoktam csinálni (3 cm-es kiszúróval)
Kinyújtjuk és tepsire tesszük. ne túl közel, de ne is nagyon távol. Ha közel tesszük, akkor összenőnek, ha távol tesszük, akkor eldőlnek. Megkenjük a tetejüket tojásfehérjével és mindegyik tetejére egy szem mandulát teszünk. Ha kicsit nagyobb pogácsákat készitünk akkor diót érdemes rá tenni.
Légkeveréses sütőben 18-20 perc alatt megsül. A mandulától vagy diótól különleges lesz.
(megjegyzés: sok pogácsa receptet olvastam, nagyjából hasonlóak, ehhez hasonlót Cicvarek blogjában olvastam, de ő is átvette valahonnan. Ő nem tanácsolja pihenni hagyni, csak akkor amikor tepsiben vannak a pogácsák. Én próbáltam hajtogatni és a sajtot az első hajtogatás után tettem rá, de aztán egyszer időhiány miatt nem hajtogattam, és igy is megnőtt és eldőlt, azóta marad ez a recept.)

Nincsenek megjegyzések: