2010. május 1., szombat

Epres muffin


Őrületesen régen nem sütöttem semmit, tehát épp itt volt az ideje. :o))
Az ebédre főzött paradicsomos szárzeller krémleves után, már nem volt kedvem máshoz, csak egy kis desszerthez.
A hűtőben még árválkodott néhány szem eper, ami a két gyerkőcnek is kevés lett volna csak úgy megevésre. Vitát nem akartam, így gyorsan megsütöttem. :o)



Mi került bele?

4 db tojás (általában 3, de ezek nagyon picik voltak...)
20dkg cukor
10dkg fehér liszt
15dkg graham liszt
10dkg aprított zabpehely
10dkg vaj
2 (kis) pohár natúr joghurt 
1 bourbon vaníliás cukor

1 cs. sütőpor
pár szem eper felkockázva
egy kevés aprított mandula a tetejére

A hozzávalókat összekevertem. Egy tálban, nem szétválasztva a száraz és a nedves alkotórészeket. Egyszerűen, gyorsan összeforgattam az alapanyagokat egy keverőtálban, ügyelve arra, hogy nem keverjem agyon a tésztát, de mégse legyenek benne liszt csomók és sütőpor darabkák.
Közben a sütőt előmelegítettem, a tepsibe muffin-papírokat tettem, belekanalaztam a tésztát a papírokba, megszórtam a mandulával majd betoltam a sütőbe őket. Tűpróbáig közepes lángon sütöttem.

Ebből az adagból 30 db muffinom lett.

2 megjegyzés:

Maimoni írta...

Nagyon jól hangzik, és igen-igen jól is néz ki...

Ilona Katalin írta...

hello
your recipes look very yummy...could you put a translator gadget on your blog so we could use your recipe? thank you for sharing...köszönöm szepen!!
Ilona