2008. november 22., szombat

Sütni, ha semmi nincs itthon


Nem tudom, más is van-e így ezzel, de én általában hamarabb fogyasztom el a gyümölcsöt és a csokoládékat csak úgy, magában, mint hogy belekerülhetnének a sütibe. Az meg a másik adottság, hogy a férjem nem szereti a mazsolát. Úgyhogy ha sütni akarok, mégpedig nem közvetlenül a havi nagybevásárlás után, akkor általában gondba kerülök, olyan érzésem van, hogy semmi normális alapanyag nincs otthon hozzá. Csak a minimum: liszt, tojás, cukor. De sebaj, mert van egy szuper receptem erre az esetre. Épp a héten teszteltem újra, hogy még mindig finom!

Citromos muffin

2 tojás
fél csésze puha vaj vagy ugyanennyi étolaj
fél csésze cukor
1 csésze liszt
1 tk sütőpor
pici só
3 ek citromlé
1 tk reszelt citromhéj - bár a múltkor ez nem volt, és úgy is megettük jóízűen
kis fahéj

A vajat, cukrot, tojást összekeverjük mixerrel, majd hozzákeverjük még a citromlét és a citromhéjat is. Egy másik tálban pedig a lisztet, sütőport, sót, fahéjat keverjük össze. Végül a két tál tartalmát összeöntjük és lazán kikeverjük. Mióta szilikon muffinformám van, se vajazni, se papírral bélelni nem kell, lassan el se tudom képzelni, hogy élhettem szilikon muffinforma nélkül korábban. Ez a mennyiség 12 muffinra elég, de időnként kedvem támad tortaformában kisütni - akkor mindennek megkétszerezem a mennyiségét, és úgy már elég magas is lesz. Legutóbb ez a tortás verzió készült, akkor hogy ne legyen olyan csupasz a teteje, még készítettem hozzá egy vajas-kókuszos krémet, megkentem, megszórtam kókuszreszelékkel. Majd amikor a lányom közölte, hogy ezt így nem eszi meg, akkor kivágtam egy szívet papírból, a negatívját rátettem a tortára, megszórtuk közös erővel kakaóval, és így érdekes módon ehetővé vált.

ps: a vajas-kókuszos krém még gyerekkori emlékeim alapján készült: szemre vettem a vajat, szemre öntöttem hozzá a porcukrot és a kókuszreszeléket, majd kikavartam. Az íze tényleg olyan lett, mint gyerekkoromban volt. De azért legközelebb szerintem inkább krémsajttal próbálom, így túl émelyítő volt, és hát nem is túl egészséges.

Nincsenek megjegyzések: