2010. április 2., péntek

Currys-sárgarépás-burgonya krémleves

Apuc mostanában rendszeresen beszámol az indiai étteremben elköltött isteni ebédjeiről. Amiken én nem veszek részt, azon egyszerű oknál fogva, hogy napközben a suliban ülök az irodába, a Teve utcától jóóó messze. Szóval én csak hallgattam a beszámolókat és nyeltem nagyokat. Oké, kérhettem volna haza magamnak is finomságokat, de nem az igaziak már kihűlve, felmelegítve. Macinál olvastam a minap a burgonyakrémleveséről, ami szöget ütött a fejembe.
Mivel mától tavaszi szünet van a suliban, nekünk sem kellett bemennünk. Hurrá, tehát lehetek ismét rendes háziasszony. :o))


Nekiláttam a főzésnek.  A receptet persze nem olvastam át újra. Emlékezetből készült, na meg improvizálva. Első körben megsütöttem néhány szelet feketeerdei sonkát. Ezt félretettem, majd a visszamaradt sonkás olíva olajon megdinszteltem a sárgarépákat. 2 darabot. Felöntöttem vízzel, majd lassan főztem. Közben kiolvasztottam a fagyasztóban lévő nyakleves alapot. Megpucoltam a krumplikat, 6db-ot, majd kis kockákra vágtam. Felöntöttem a kiolvasztott húslével, curryvel és frissen reszelt szerecsendióval ízesítettem. Készre főztem, majd botmixerrel pépesítettem, krémesítettem. Még egyet forrt, aztán lezártam. Az eredmény nagyon finom lett! Olyannyira, hogy a levesbetétnek szánt sült sonkát el is felejtettük megenni hozzá. Levesgyöngy viszont volt. :o)

Nincsenek megjegyzések: