2010. április 2., péntek

Narancsos-kakaós süti mandulával


Nagyon régen sütöttem már. Már legalább egy hete. :o))
A mai leves után nem akartam második fogást is főzni, egyszerűen egy kis kevert sütire vágytam.
Mivel narancsból elég jól állunk itthon, így adott volt, hogy használni fogom a sütihez. Az alaprecept itt is a mostanában szokásos recept volt.

mi került bele?
7 dkg olvasztott vaj
22 db édesítő egy ujjnyi meleg vízben feloldva
2 narancs alaposan megmosott és lereszelt héja
3 tojás
1 csomag sütőpor
10 dkg fehér liszt
20 dkg graham liszt
4 evőkanál jó minőségű kakaópor(nálam most Bensdorp kedves kolléganőm jóvoltából)
egy nagy pohár natúr joghurt (nem kellett az egész, kb 3/4 részét használtam el)
kb 1 dl tej

A hozzávalókat ismét nemes egyszerűséggel összekevertem, a tetejére aprított mandulát szórtam és tűpróbáig közepes lángon sütöttem. Nem kell a dolgot túlragozni, mert egyszerűen nincs mit elrontani rajta. A vajat az édesítős vízzel elkeverem, utána egyesével hozzáadom a tojásokat. Ezután jöhet a kakaó, a fehér liszt, majd egy kis joghurt, graham liszt, ismét joghurt, illetve pici tej, hogy lazább legyen. Mehet a sütőpor és a narancsok lereszelt héja is. Én még a robotgépet sem veszem elő, mert a kézi habverővel is remekül, gyorsan össze lehet keverni a cuccost. :o)
Sülés közben (mivel nincs benne cukor,) nincs ami megpiruljon a tetején. (illetve egy picit ki is száradt) De csak a teteje, mert belül nagyon jó állagú süti lett. Ennek orvoslására a két héj nélküli narancsot kicsavartam 3 evőkanál barack lekvárral együtt a mikróban felforrósítottam és ezzel a keverékkel aromatizáltam a süteményt.
Nem dicsekvésből mondom, de nagyon finom lett. :o)))

Nincsenek megjegyzések: