2011. február 3., csütörtök

Guacamole

Vagyis avokádókrém.
Gyors, egyszerű, gazdag B1-, B2-, E-vitaminban és ásványi anyagokban. A benne lévő többszörösen telített zsírsavak rendkívül jó hatással vannak a szívre, az erekre és csökkentik a koleszterinszintet. Ugyanez nem mondható el a hozzá tálalt tortilla chipsről, bár ha magunk készítjük, lényegesen egészségesebb lesz az ebédünk, vacsoránk., uzsonnánk
Én most gyors uzsinak szántam ezt a krémet.


Amit felhasználtam hozzá:

1 közepes méretű, érett avokádó hámozva, villával összetörve, egy fél citrom fele levével meglocsolva ;o)
1 gerezd foghagyma reszelve
3 szem koktélparadicsom héja felkockázva (leve és magjai nélkül)
1 szál újhagyma felkarikázva
2 evőkanál lecsepegtetett natur joghurt (vagy jó minőségű, sűrű joghurt (pl görög)
só, bors
A hozzávalókat alaposan összekevertem, kis tálkába halmoztam és tortillával tálaltam. :o))
Pirítóssal is isteni!


Egyszerű ugye? És milyen finom... :o)))
A magját pedig csíráztatni fogom.
Egyszer már sikeresen neveltünk belőle a gyerekekkel szép és egészséges növényt. Őt a régi szomszéd néninél hagytam, nagyon örült neki. :o)

2 megjegyzés:

Julcsi írta...

Szeretjük:)
Én nem szoktam bele fokhagymát rakni, inkább csak lilahagymát.
Hogyan csíráztattad a magot?

Kata írta...

Lilahagymásan még nem kóstoltam, azt hiszem a következő így készül majd. :o) A reszelt foghagymát egyébként nagyon szeretem, mert nincs olyan tolakodó íze, mint a zúzottnak.
Az előző magot egyszerűen csak beültettem egy cserép földbe. Szegénykém épp fejjel (csúcsos végével) lefelé került a földbe... de időben észrevettük és megfordítottuk, majd visszaültettük. :o)
A mostanit vhogy így szeretném megpróbálni, ahogy az Nlc-n olvastam:
"A mag csíráztatása roppant egyszerű: töltsünk meg egy üvegpoharat vízzel, és tegyük a magot tompa végével lefelé a pohár szájára úgy, hogy a mag épp csak érintkezzen a vízzel. A szemünk láttára gyökeret ereszt a mag, amelyet később óvatosan ültessük át dús földbe."
Hát kíváncsi vagyok. :o))