2008. december 19., péntek

Violiniék karácsonyi menüje

Nálunk idén lesz először, hogy nem mi utazuk 25én, hanem hozzánk utaznak a szülők. Így többféle étellel kell lészülnünk, mit eddig bármikor.
Szerencsém van, mert Gerdapapa remekül főz, általában megosztjuk a menüt: ő a húsokban és hagyományos kajákban jó, én köretekkel, zöldségekkel és édességgel szeretek bíbelődni.
24én este halat sütünk, de nem rántjuk, hanem kis fűszerrel-paprikával elkészíti magát a sütőben, hozzá majonézes salátát szoktunk csinálni, azt már de. el lehet készíteni. Sőt, a krumplisalátát előző este szoktam megfőzni és salátalébe tenni a hagymával együtt. Levest még nem tudom, én nem vagyok leveses, a párom majd megálmodja, mit szeretne, ha szeretne. Beigli lesz persze, meg gesztenyetorta - Gerdapapa kívánságára. Van egy szuper receptem aprósütire, ha nem akar az ember bonyolultat. Univerzális, mert jó édesnek és sósnak is.

Pezsgős süti

25 dkg lisztet átszitálni, belereszelni ugyanennyi margarint, összedolgozni 5 ek. pezsgővel, kinyújtani, kiszaggatni, megsütni.
Ha édeset akarunk, vaníliás vagy darált dióval kevert porcukorba forgatjuk, ha sósat, akkor pici sóval sütjük és sajttal, köménnyel szórjuk a tetejét.
Slussz.
Nem lesz nagy mennyiség belőle,viszont hamar elfogy mert finom, úgyhogy érdemes minimum dupla adagot sütni.

Tekintettel az idősebb generációra a következő két napon valami hagyományos lesz, töltött káposzta pl. biztosan.

Nincsenek megjegyzések: