2008. december 30., kedd

Grissini oregánós feta sajttal


A grissini receptjét Macinál olvastam, és alig vártam, hogy kipróbáljam.
Ennek ma este jött el az ideje.
Gyorsan a recept alapján összedobtam tésztát, annyi változtatással, hogy a tésztába egy evőkanálnyi olívaolajat és némi fűszert is tettem. Ezek oregánó, majoranna és bazsalikom voltak.

A tészta receptje és leírása Macitól származik.

1 dl tej
1 ek. kristálycukor
2 dkg élesztő (7 g szárított élesztő)
40 dkg finomliszt
1 kiskanál só
1 dl víz (+ 4 ek. víz kívánkozott bele)
a lekenéshez 1 dl tej
a tepsi kikenéséhez 1 ek. olaj (olívaolaj) (nálam sütőpapír)
a tetejére 1 ek. durva tengeri só
fél ek. köménymag

"Az összes hozzávalót a kenyérsütő üstjébe raktam, és a dagasztó-kelesztő programon kelt tésztát készítettem belőle. Kiszedtem a gépből, lisztezett deszkán levegőtlenítettem (ököllel megdolgoztam), majd fél cm vastagra kinyújtottam. Pizzavágóval kb. 2 cm széles, hosszú csíkokra vágtam. A csíkok végeit ellentétes irányba sodortam, mindaddig, amíg csinos kis hurkácskák lettek belőle. Vékonyan kiolajozott tepsire soroltam a rudakat, és még 20 percig kelesztettem. (2 tepsire való) Tejjel lekentem, majd az egyik adagot köménnyel szórtam meg, a másikat pedig durva tengeri sóval. Hőlégkeverésnél 180°C foknál kb. 15 perc alatt világosra sütöttem."

Nálam nem került rá sem só, sem köménymag. Nekünk így is eléggé sós volt. Illetve pont jó. ;o)
A fetát a következőképpen készítettem.

Egy fél kilós feta sajtot felkockáztam, jó sok oregánóval, bazsalikommal, fokhagymagerezdekkel és szemes színes borssal összekevertem, és extra szűz olívaolajjal leöntöttem.
Egy zárható dobozban tartom. Elvileg jót tesz neki, ha jó sokat áll, mert akkor érnek igazán össze az ízek. Nálunk attól félek ezt nem éli meg... ;o)

Pirítóssal, grissinivel isteni... :o))

1 megjegyzés:

Kicsoda írta...

az a feta, az nagyon...nyelek itt nagyokat:-)