2008. október 22., szerda

Gyerekzsúrra

Kastanie irta Polcz Alain egy vajas tészta receptjét. Én még egy korábbi szakácskönyvem alapján (Török Júlia: Könnyű, gyors vacsorák) szerettem volna beirni ezt a tésztát, amit nagyon sokszor csináltam. Én nagyon szrettem a gesztenyével töltött változatot porcukorral a tetején. Egy baja van: hizlal. Gyerekzsúrokra csináltam még régen az alábbi receptet és mindig sikere volt.
Hamis marcipángolyó
20 dkg nyers búzadarát 10 dkg cukorral, 5 dkg vajjal (olvasztott), 4 evőkanál forró tejjel és 1 kávéskanál zöld keserűmandula-aromával vegyitünk össze. Ezt a masszát 12 óra hosszat állni hagyjuk- vagyis reggel készitjük el ha este akarjuk adni. Este vizes kézzel golyókat formálunk belőle, kakóba hempergetjük, és minyonpapirra téve felszolgáljuk. Mivel a minyonpapir elég ritka volt, én egyszerű fogpiszkálóval adtam. De előtte hűtőbe tettem. Szállitani is lehet, de nem tesz neki jót a sok melegen állás, jobb hidegen.

Nincsenek megjegyzések: