2008. június 15., vasárnap

Hétvégi grillezés

Elkezdődött. :o) Nálunk csak most, de annál izgatottabban készültünk rá.
A menü főként csirkemell különféle pácolással készült friss salátával tálalva, majd elfogyasztva.

Az én bevált receptem az a következő.
Olívaolajat bajor mustárral, pici sóval, jó sok frissen őrölt borssal alaposan elkeverünk, majd egy ecset segítségével bekenjük vele a husikat. Felkarikázott vöröshagymával rétegesen egy dobozba fektetve betesszük a hűtőbe, ott pihentetjük egy éjszakát.

A salátát friss zöldségekből állítjuk össze, míg a husi sül a grillen, éppen el is készülünk vele.

Én most a következőképpen készítettem:
Egy szép nagy lollo-rosso salátát apróra tépkedtem, néhány szem paradicsomot, 3 szép nagy, színes kaliforniai paprikát felkockáztam. Két nagy csomag mozzarella sajtot és egy uborkát szintén belekockáztam. Egy póré hagymát felkarikáztam és egy nagy tálban összekevertem a salátát. A frissen kisült húst olajban sült hagymakarikákkal és a friss salátával, amit natur joghurttal nyakonöntve tálatuk. Nagyon finom volt. :o)

Desszertként Eper Charlotte-t készítettem Kdatta módra. :o)

Ez úgy készült, hogy 7 db tojásból piskótát sütöttem. Miután megsült és egy picit hűlt, tiszta, cukoral meghintett konyharuhával feltekertem. Ezalatt elkészítettem a tölteléket, ami nem más, mint 1/2 kg sovány túró, 1 nagy pohár natúr joghurt és 3 ek. cukor. Ezt alaposan elkeverjük. Citromhéjat reszelünk bele. Én hozzákevertem két ek. eperlekvárt, plusz néhány szem negyedbe vágott epret. Ezután 2 dl tejet megmelegítettem, ebben elkevertem 1/2 csomag zselatint, majd a túrós krémből néhány kanálnyit belekanalaztam, alaposan összekevertem, majd az egészet a többi túrós krémbe kevertem. Így nem csomósodik össze a zselatin.
A piskótát megkentem az eperlekvárral, felszeleteltem, majd egy keverőtálat kibéleltem a szeletekkel.


Ezután beleöntöttem a krémet és mehetett is pihenni a hűtőbe. Miután ezzel megvoltam, jöttem rá, hogy folpackkal ki kellett volna még a süti előtt bélelnem a tálat, hogy könnyedén ki tudjam borítani a sütit, de erre nem volt szükség, mert így is gyönyörűen kijött.


Isteni volt, gyorsan elfogyott.

Összességében az egész napunk szuperül sikerült. Alig várom a következő alkalmat. :o))

2 megjegyzés:

patchwitch írta...

nahát,, csak így, suttyomban.... de megvagytok ám! még jó, hogy most reggeliztam, mert különben már felfaltam volna a képernyőt, olyan guszta dolgokat csináltok....el is szomorodtam, mert én nem nagyon tudok főzni, csak pár vicces ételt... meg nagyon sok féle sütit...de ti aztán! hajrá!

KicsiKató írta...

Úgy olvastam, "aztán mehettem is a hűtőb pihenni":)))))

Nagyon ínycsiklandóan néz ki!!

Jaaa, tegnap megsütöttem a mustáros krumplit, ezer ölelés a receptért, isteni lett!

Ma én is postolok ide egy Miranda szeletet, életemben először sikerül ilyet összehoznom (mert még most hűl a felső krém:)) Reszkessetek:)))