2008. június 8., vasárnap

Muffin, a gyorsasági világbajnok


Szerintem rengeteg recept létezik, én is kipróbáltam már többfélét: IKEÁsat, édeset és sósat egy német csodakönyvből,szomszédasszonyét, de egyik sem közelítette meg az elsőt, amit az anyukámtól kaptam a muffinsütővel együtt. Azért szeretem ezt a receptet, mert gyakorlatilag bármit csinálhatok vele, mindent ki- és elbír.

Sokféle változat készült már. A klasszikus csokis, diós felállással kezdtem, aztán mindig újítottam, annak megfelelően, hogy éppen mi volt otthon. Volt, hogy mazsolát kevertem bele, a tetjére meg lekvárt biggyesztettem egy kis mélyedésbe, vagy a tésztába kevertem lekvárt és felülre került 1-1 kocka csoki. A legdekoratívabb a hugoméktól kapott amerikai csokipasztilla volt, ami olyan töményen édes, hogy másra nem tudtuk használni, de a kék és rózsaszín kalapkák a sütin jól mutattak.

Készült aztán kakaóval,banánal,mogyoródarálékkal (ez így furán hangzik,de bioboltban szoktam venni,margarinnal, pici sóval kikeverve remek mogyoróvaj lesz belőle), kávéval, mandulával, és a lagújabb nagy kedvenc a túrókrémes. Nagyon finom, ha a tésztába (is) mazsolát keverek, a túrót meg pici cukorral vagy mézzel, kis tejföllel,citromlével (hogy ne legyen túl édes és túl híg sem) összedolgozom, és ezt teszem a tészta tetejére. De ha van itthon mondjuk egy kis eper, akkor méggyorsabban fogy, tehát valószínűleg mégfinomabb. Várom, mikor érik majd a ribizli, málna, barack, valószínűleg mindegyikkel finom lesz.

A recept: 12,5 dkg margarint ugyanennyi cukorral és 2 tojással kikeverünk, szintén 12,5 dgk liszttel és fél sütőporral összedolgozzuk, de nem vészesen, csak éppenhogy. Ha a tésztába akarunk tenni valamit, kakaóport, lekvárt stb. ,azt most tegyük. Mehet a formába.Teteje tetszőlegesen alakítható. Egyre kell figyelni,úgy vegyítsük a hozzávalókat,hogy végül olyan sűrű legyen, hogy nehezen jöjjön le a kanálról. Még azt is elbírja, ha csak egy tojás van otthon. Velem ez elő szokott fordulni, ilyenkor egy kis túróval turbózom föl a tésztát. A margarint viszont muszáj beletenni. Egyszer pillanatnyi elmezavar lépett föl nálam,és kihagytam. Na, olyan kemény sütit még nem ettem :-)) Sajnos a vendég sem :-((

A mai legújabb verzió pedig a kakaós tésztába müzli, jó bőven. Finom lett!

Nincsenek megjegyzések: